Algemene bepalingen
- De online winkel wordt beheerd door Alfaram Sp. z o.o., ul. Prosta 14, 38-200 Jasło, Polen, NIP: 6852352767, KRS 0001065703, REGON: 526778330 (hierna de verkoper genoemd).
- Op zaken die niet in dit Reglement zijn geregeld, zijn de bepalingen van het Webwinkelreglement van toepassing.
- Wanneer de volgende zinnen, geschreven met een hoofdletter, later in het Reglement worden gebruikt, moeten ze worden begrepen in de hieronder aangegeven betekenis, tenzij de context van het gebruik ervan duidelijk anders aangeeft:
- Online winkel – website beschikbaar op: https://alfaram.be en de ontwikkelingen ervan.
- Registratieformulier - een formulier dat beschikbaar is als onderdeel van de functionaliteit van de Online Winkel, waarmee een natuurlijk persoon Digitale Inhoud bij de Verkoper kan bestellen en zo een overeenkomst kan sluiten voor de levering van digitale inhoud.
- Digitale inhoud - dit is informatie over producten of promoties die aan de Klant ter beschikking worden gesteld in ruil voor het correct invullen van het Registratieformulier en bijgevolg het abonneren op de nieuwsbrief, en daarmee het sluiten van een overeenkomst met de Verkoper voor de levering van digitale inhoud.
- Klant – een natuurlijke persoon die zich via het Aanmeldingsformulier heeft aangemeld voor de nieuwsbrief en een overeenkomst heeft gesloten voor de levering van Digitale Content.
- Consument - Een klant die een natuurlijk persoon is en met een ondernemer een overeenkomst sluit voor de levering van digitale inhoud, welke overeenkomst niet rechtstreeks verband houdt met zijn of haar bedrijfs- of beroepsactiviteit.
- Nieuwsbrief - Elektronische dienst die alle abonnees voorziet van periodieke informatie over de Online Winkel, in het bijzonder over Producten, huidige activiteiten, marketingcampagnes en Promotiecampagnes, op het door de Klant opgegeven e-mailadres of per sms naar het opgegeven telefoonnummer, met uitdrukkelijke toestemming van de Klant.
- Ondernemer consument - een Klant die een natuurlijke persoon is en een overeenkomst sluit voor de levering van Digitale Inhoud die rechtstreeks verband houdt met zijn bedrijfsactiviteit, wanneer uit de inhoud van deze overeenkomst blijkt dat deze voor hem niet van professionele aard is, met name voortvloeiend uit het onderwerp van de bedrijfsactiviteit, beschikbaar gesteld op basis van de bepalingen over de Centrale Registratie en Informatie over Economische Activiteit.
Technische eisen
- De minimale technische vereisten van het apparaat van de Klant die het sluiten van een overeenkomst voor de levering van Digitale Inhoud en de correcte levering ervan mogelijk maken, zijn:
- Apparaat met toegang tot internet;
- De nieuwste versie van de webbrowser;
- Actief e-mailaccount (e-mailadres);
- Mobiele telefoon met actieve telecommunicatiediensten;
- Actieve simkaart.
- De Klant kan zich op elk moment afmelden voor de nieuwsbrief door contact op te nemen met de Verkoper op de manier die is aangegeven in de Online Winkel of door gebruik te maken van de link die is opgenomen in elk bericht dat naar de Klant wordt verzonden als onderdeel van de elektronische dienst in de vorm van een nieuwsbrief.
Sluiting van een contract voor de levering van digitale inhoud
- Het sluiten van de overeenkomst voor de levering van Digitale Content vindt plaats via het Registratieformulier.
- De Klant is niet verplicht enig bedrag te betalen in ruil voor de levering van de Digitale Inhoud. De vergoeding die de Klant betaalt voor de levering van Digitale Inhoud bestaat uit zijn/haar persoonsgegevens en toestemming voor het abonneren op de nieuwsbrief.
- De verplichting van de Klant die een contract wil afsluiten, is het verstrekken van de juiste en actuele gegevens die vereist zijn in het Registratieformulier, bijvoorbeeld het e-mailadres, en het bevestigen van het abonnement door op de link in de van de Verkoper ontvangen e-mail te klikken. Het verstrekken van alle gegevens in het registratieformulier is vrijwillig.
- Wanneer de Klant het abonnement op de nieuwsbrief bevestigt, op de hierboven aangegeven manier, wordt het contract voor de levering van Digitale Inhoud effectief gesloten.
Kosten, methoden en datum van levering van digitale inhoud
- De levering van Digitale Inhoud is gratis en vindt plaats door verzending van de Digitale Inhoud naar het e-mailadres dat de Klant heeft opgegeven bij het invullen van het Registratieformulier of door het sturen van een link naar het e-mailadres van de Klant waarmee de Digitale Inhoud
- Digitale Content wordt regelmatig geleverd gedurende de looptijd van de overeenkomst voor de levering van digitale content.
Klachten voor digitale inhoud en het recht om het contract te terugtrekken
- De Klant die Consument en Ondernemer - Consument is, heeft het recht om een klacht in te dienen over Digitale Inhoud onder de in dit punt beschreven voorwaarden.
- Aansprakelijkheid onder de garantie jegens entiteiten die niet de status van Consument of Ondernemer-Consument hebben, is uitgesloten.
- De verplichting van de Verkoper is om de Klant te voorzien van Digitale Inhoud die consistent is met de inhoud van het gesloten contract voor de levering van Digitale Inhoud.
- De Verkoper is verantwoordelijk voor de overeenstemming van de Digitale Inhoud met de overeenkomst.
- De Verkoper is verantwoordelijk voor het niet voldoen van de Digitale Inhoud aan de Overeenkomst die bestond op het moment van levering aan de Consument en die binnen 2 jaar vanaf dat moment openbaar wordt gemaakt.
- Een klacht kan door de Klant in welke vorm dan ook worden ingediend.
- Bij het niet voldoen van de Digitale Inhoud aan de Overeenkomst hebben de Klant die Consument is en de Ondernemer-Consument recht op de rechten genoemd in de Wet Consumentenrechten.
- In geval van niet-nakoming van de Digitale Inhoud met de overeenkomst tot levering ervan, kunnen de Consument en de Ondernemer-Consument eisen dat deze in overeenstemming wordt gebracht met de overeenkomst tot levering van Digitale Inhoud. Indien dit onmogelijk blijkt of buitensporige kosten met zich meebrengt, heeft de Klant het recht om de overeenkomst te herroepen.
- Bovendien kan een Klant die een Consument of een Ondernemer-Consument is, een verklaring van herroeping van het contract voor de levering van Digitale Inhoud indienen wanneer de Verkoper er niet in is geslaagd de Digitale Inhoud te leveren op een manier die in overeenstemming is met het contract voor de levering van Digitale Inhoud na het uitputten van het traject bedoeld in punt 5.8, wanneer de inspanningen van de Verkoper niet hebben geleid tot de levering van Digitale Inhoud die in overeenstemming is met het contract voor de levering ervan, wanneer het gebrek aan overeenstemming van de Digitale Inhoud zo groot is dat het verplichten van de Verkoper tot reparatie moet als zinloos worden beschouwd of wanneer uit de verklaring van de Verkoper blijkt dat hij de Digitale Inhoud niet binnen een redelijke termijn of zonder buitensporig ongemak voor de Consument of Consument-Ondernemer in de staat kan brengen die verenigbaar is met de overeenkomst.
- De Klant die een Consument is, kan de overeenkomst voor de levering van digitale inhoud binnen 14 dagen vanaf de datum van ontvangst van de Digitale Inhoud herroepen. De bepalingen van dit punt van het Reglement zijn ook van toepassing op de Ondernemer - Consument.
- Om aan de termijn te voldoen volstaat het dat de Consument of Ondernemer - Consument vóór het verstrijken van de termijn een verklaring bij Verkoper indient. Consument of Ondernemer - De Consument kan iedere ondubbelzinnige verklaring overleggen waarin hij informeert over zijn herroeping uit de Verkoopovereenkomst.
- Een verklaring van herroeping van de Verkoopovereenkomst kan op welke wijze dan ook bij de Verkoper worden ingediend.
- De termijn voor herroeping uit de Verkoopovereenkomst gaat in op de datum van levering van de Digitale Inhoud aan de Consument of Ondernemer-consument.
- Bij effectieve herroeping van een overeenkomst op afstand wordt de overeenkomst geacht niet tot stand te zijn gekomen.
- De Verkoper is verplicht om de persoonlijke gegevens van de Klant die zijn verstrekt met het oog op het sluiten van een overeenkomst voor de levering van Digitale Inhoud en het abonnement op de nieuwsbrief, onmiddellijk, maar uiterlijk binnen 14 dagen vanaf de datum van ontvangst van de verklaring van herroeping van de overeenkomst door de Consument of Ondernemer-Consument, te verwijderen.
Intellectuele eigendomsrechten
- De Verkoper bezit alle auteursrechten op de Digitale Inhoud.
- Digitale Inhoud wordt uitsluitend voor eigen gebruik aan de Klant ter beschikking gesteld.
Bescherming van persoonlijke gegevens
- Het verstrekken van persoonsgegevens door de Klant in het Inschrijfformulier is noodzakelijk voor het sluiten van een overeenkomst voor de levering van Digitale Content en in deze situatie worden deze verwerkt om de gesloten overeenkomst uit te voeren.
- Gegevens verzameld via gemeenschappelijke advertentiekanalen worden verwerkt en gebruikt in overeenstemming met het "Privacybeleid".
- De principes van de bescherming van persoonsgegevens in de resterende reikwijdte die niet door dit Reglement worden geregeld, worden gespecificeerd in het document "Privacybeleid".
Slotbepalingen
- Het nieuwsbriefreglement treedt in werking op 7 december 2022.
- Als de bepalingen van het dwingende recht van het land waar de Klant zijn gewone verblijfplaats heeft, in gunstiger voorwaarden voor de Klant voorzien dan de bepalingen van de Poolse wet en de bepalingen van dit Reglement, zullen de bepalingen van het recht van het land van de gewone verblijfplaats van de Klant van toepassing zijn.
- De inhoud van dit nieuwsbriefreglement kan worden gewijzigd. De Verkoper zal over eventuele wijzigingen informeren door informatie op de website van de Online Winkel te plaatsen.